Active Topics

Kembara Bersama Yaya

Forum Khas Untuk Penghuni Dan Bekas Penghuni Rumah Nurul Iman

Moderators: zylajasmine, napisah

Post Reply
User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 22
Posts: 4444
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Kembara Bersama Yaya

Post by zylajasmine » Sun Nov 25, 2018 9:52 pm

Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.

sila jawab dengan lengkap. terima kasih :)
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 42
Posts: 4024
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 20 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Nursahirah74 » Mon Nov 26, 2018 12:03 pm

zylajasmine wrote:
Sun Nov 25, 2018 9:52 pm
Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.

sila jawab dengan lengkap. terima kasih :)





1- Di Shibuya , Tokyo
2- Sebagai tempat Shooping
3- Hachiko seekor anjing
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan
5- prof.Ueno
6- Mati disebabkan kanser
7- Selama 9 tahun
8- Crossingwalk
9- 5 Arah
10- 2Minit
11- Tunggu lampu isyarat hijau
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong
Lintas !
Betul tak jawapan saya akak 😄😊
❤️ara 🐼

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 19
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Paktam » Mon Nov 26, 2018 12:40 pm

zylajasmine wrote:
Sun Nov 25, 2018 9:52 pm
Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.

sila jawab dengan lengkap. terima kasih :)

1- Di Shibuya , Tokyo 
2- Sebagai tempat Shooping 
3- Hachiko seekor anjing 
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan 
5- prof.Ueno 
6- Mati disebabkan kanser 
7- Selama 9 tahun 
8- Crossingwalk 
9- 5 Arah 
10- 2Minit 
11- Tunggu lampu isyarat hijau 
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong 
Lintas
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 42
Posts: 4024
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 20 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Nursahirah74 » Mon Nov 26, 2018 12:43 pm

Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:40 pm
zylajasmine wrote:
Sun Nov 25, 2018 9:52 pm
Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.

sila jawab dengan lengkap. terima kasih :)

1- Di Shibuya , Tokyo 
2- Sebagai tempat Shooping 
3- Hachiko seekor anjing 
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan 
5- prof.Ueno 
6- Mati disebabkan kanser 
7- Selama 9 tahun 
8- Crossingwalk 
9- 5 Arah 
10- 2Minit 
11- Tunggu lampu isyarat hijau 
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong 
Lintas


Ang tiru ke? 😑 ke buat sendiri 😑
❤️ara 🐼

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 19
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Paktam » Mon Nov 26, 2018 12:58 pm

Nursahirah74 wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:43 pm
Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:40 pm
zylajasmine wrote:
Sun Nov 25, 2018 9:52 pm
Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.



1- Di Shibuya , Tokyo 
2- Sebagai tempat Shooping 
3- Hachiko seekor anjing 
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan 
5- prof.Ueno 
6- Mati disebabkan kanser 
7- Selama 9 tahun 
8- Crossingwalk 
9- 5 Arah 
10- 2Minit 
11- Tunggu lampu isyarat hijau 
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong 
Lintas


Ang tiru ke? 😑 ke buat sendiri 😑
Aku copy je
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 22
Posts: 4444
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by zylajasmine » Mon Nov 26, 2018 3:09 pm

Nursahirah74 wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:03 pm
zylajasmine wrote:
Sun Nov 25, 2018 9:52 pm
Sila Jawab Soalan Dengan Betul & Lengkap.

1- Dimanakah Yaya kembara pada episod ini?

2- Shibuya terkenal dengan _____ dalam kalangan orang muda?

3- Hachiko adalah seekor____?

4- Hachiko menjadi simbol _____ di Jepun?

5- Hachiko adalah kesayangan siapa?

6- Hachiko mati disebabkan_____?

7- Berapa tahunkah Hachiko menanti Prof.Ueno di Station Shibuya?

8- Namakan tempat yang menjadi tarikan pelancong di Shibuya?

9- Berapakah arah yang ada di Shibuya Crossing?

10- Berapakah minit lampu isyarat di Shibuya Crossing akan bertukar?

11- Senaraikan cara melintas jalan yang ditunjukan oleh Yaya dalam video di atas.

sila jawab dengan lengkap. terima kasih :)





1- Di Shibuya , Tokyo
2- Sebagai tempat Shooping
3- Hachiko seekor anjing
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan
5- prof.Ueno
6- Mati disebabkan kanser
7- Selama 9 tahun
8- Crossingwalk
9- 5 Arah
10- 2Minit
11- Tunggu lampu isyarat hijau
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong
Lintas !
Betul tak jawapan saya akak 😄😊
yeayyyy.. semua betul.. bagus penghayatan video awak kan.. sedikit sebanyak ada juga ilmu dan pengajaran.. haiwan pun ada perasaan..
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 22
Posts: 4444
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by zylajasmine » Mon Nov 26, 2018 3:10 pm

Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:58 pm
Nursahirah74 wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:43 pm
Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:40 pm



1- Di Shibuya , Tokyo 
2- Sebagai tempat Shooping 
3- Hachiko seekor anjing 
4- Simbol kasih sayang dan kesetiaan 
5- prof.Ueno 
6- Mati disebabkan kanser 
7- Selama 9 tahun 
8- Crossingwalk 
9- 5 Arah 
10- 2Minit 
11- Tunggu lampu isyarat hijau 
Tengok kanan,kiri & kanan
Pastikan jalan kosong 
Lintas


Ang tiru ke? 😑 ke buat sendiri 😑
Aku copy je
copy dan tiru tu sama la maksud nya.. memang nampak sangat la ang copy.. satu perkataan pun tak de yang ang ubah.. kalau pemeriksaan kertas periksa ini.. comfirm2 kena reject..
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 19
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Paktam » Mon Nov 26, 2018 3:13 pm

zylajasmine wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:10 pm
Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:58 pm
Nursahirah74 wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:43 pm




Ang tiru ke? 😑 ke buat sendiri 😑
Aku copy je
copy dan tiru tu sama la maksud nya.. memang nampak sangat la ang copy.. satu perkataan pun tak de yang ang ubah.. kalau pemeriksaan kertas periksa ini.. comfirm2 kena reject..
Yela ..saya mana ada tgok cerita yaya
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 22
Posts: 4444
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by zylajasmine » Mon Nov 26, 2018 3:27 pm

Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:13 pm
zylajasmine wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:10 pm
Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 12:58 pm


Aku copy je
copy dan tiru tu sama la maksud nya.. memang nampak sangat la ang copy.. satu perkataan pun tak de yang ang ubah.. kalau pemeriksaan kertas periksa ini.. comfirm2 kena reject..
Yela ..saya mana ada tgok cerita yaya

eee.. memanglah hang tak tengok.. sebab tu kak zila post kat sini supaya kome boleh tengok dan belajo serba sedikit :lol: :lol: :lol:
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 19
Posts: 3547
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: Kembara Bersama Yaya

Post by Paktam » Mon Nov 26, 2018 3:33 pm

zylajasmine wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:27 pm
Paktam wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:13 pm
zylajasmine wrote:
Mon Nov 26, 2018 3:10 pm


copy dan tiru tu sama la maksud nya.. memang nampak sangat la ang copy.. satu perkataan pun tak de yang ang ubah.. kalau pemeriksaan kertas periksa ini.. comfirm2 kena reject..
Yela ..saya mana ada tgok cerita yaya

eee.. memanglah hang tak tengok.. sebab tu kak zila post kat sini supaya kome boleh tengok dan belajo serba sedikit :lol: :lol: :lol:
Okay kak..
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

Post Reply

Return to “Penghuni Rumah Nurul Iman”