Active Topics

SANTAPAN MINDA

Forum Khas Untuk Penghuni Dan Bekas Penghuni Rumah Nurul Iman

Moderators: zylajasmine, napisah

Post Reply
User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:06 pm

Rahsiakankah amalan sepertimana kita merahsiakan aib keiklasan sering diuji dengan pujian...

Buatlah sesuatu amalan ikhlas hanya pada Allah bukan untuk kepentingan diri di dunia.

Sebarkan ♥️
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:06 pm

Kalau nak tunggu ikhlas, sampai bila nak tunggu baru nak berubah dan beribadah?

Hidayah perlu dicari, bukan ditunggu.
Moga Allah sentiasa berikan kita hidayah dan istiqomah.

Insyallah 😉
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:07 pm

Semua orang ade kisah silam yang tersendiri.
Tapi tak semua orang boleh terima kisah silam kita.

Kan ?

So appreciate lah orang yang boleh terima baik buruk kita. 😉
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:08 pm

Allah mungkin belum bagi apa yang kita nak.
Tapi, Allah dah bagi apa yang kita perlu.

Bersyukurlah. 😉
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:08 pm

Nasihat untuk yang tengah heartbroken ;

"Mungkin dia bukan jodoh kau, Allah cuma bagi kau kenal dia je".

Pasti ada yang lebih baik menanti kau nanti, InsyaAllah 😉
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:08 pm

May Allah remove all your pains, worries and bring you happiness.

Aminn ♥️
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:09 pm

Allah sayang kau.

Setiap kalu kau diuji, cuba kau cari sedalamnya hikmah disebalik ujian yang hadir.

Apa yang Allah takdirkan adalah yang cukup baik dan sempurna untuk kita. Kita hanya perlu bersabar dan bersyukur. ♥️
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:09 pm

Bila diduga dengan rasa kecewa, sentiasalah bersangka baik dengan Allah dan sentiasa pujuk hati tu dengan kata,

"Allah duga aku, kerna Dia tahu, aku cukup kuat untuk harungi rasa tidak enak ini"

Be happy semua. ♥️
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:09 pm

Ya Allah jika nanti perancanganku tidak berjalan seperti yang aku mahu, ingatkanlah bahawa perancanganMu adalah lebih baik.

Aminn ♥️
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 141
Posts: 4459
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat Nov 02, 2019 6:10 pm

"Tutorial tudung paling senang dan patuh syariah, kat mana nak cari?"

"Senang je."

"Ada tuh dalam quran."

"Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi dada-dada mereka "

[An-Nur : 31]
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

Post Reply

Return to “Penghuni Rumah Nurul Iman”