Active Topics

BADMINTON

Borak Berkaitan Sukan

Moderators: Paktam, faizridwan

Post Reply
User avatar
faziaspec
Forum Moderator
Forum Moderator
Lans Koperal
Lans Koperal
Malaysia
Posts in topic: 7
Posts: 116
Joined: Mon Dec 17, 2018 12:10 pm
Mood:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:

BADMINTON

Post by faziaspec » Mon Dec 31, 2018 9:31 pm

Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Kolonal
Kolonal
Malaysia
Posts in topic: 30
Posts: 2505
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 15 times
Gender:

PINGAT

Re: BADMINTON

Post by Nursahirah74 » Mon Dec 31, 2018 11:49 pm

faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

Seronok main badminton ni , main tinggi2 syok 😄
💕 Ara 💕

Matasepet
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Negeri Selangor, Malaysia
Posts in topic: 32
Posts: 750
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:25 am
Mood:
Has thanked: 4 times
Gender:

Re: BADMINTON

Post by Matasepet » Mon Dec 31, 2018 11:55 pm

Nursahirah74 wrote:
Mon Dec 31, 2018 11:49 pm
faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

Seronok main badminton ni , main tinggi2 syok 😄
@Nursahirah74 kan galah..bole lah lompat tinggi tinggi☺😎
EVOS(Zxuan) 8-) :idea:

Iskandar
Ahli Forum
Koperal
Koperal
Malaysia
Posts in topic: 3
Posts: 175
Joined: Tue Dec 25, 2018 6:36 pm
Has thanked: 8 times

Re: BADMINTON

Post by Iskandar » Tue Jan 01, 2019 12:04 am

Nursahirah74 wrote:
Mon Dec 31, 2018 11:49 pm
faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

Seronok main badminton ni , main tinggi2 syok 😄
hebat juga mereka main badminton kami nak main juga :geek:

User avatar
faziaspec
Forum Moderator
Forum Moderator
Lans Koperal
Lans Koperal
Malaysia
Posts in topic: 7
Posts: 116
Joined: Mon Dec 17, 2018 12:10 pm
Mood:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: BADMINTON

Post by faziaspec » Tue Jan 01, 2019 12:21 am

Nursahirah74 wrote:
Mon Dec 31, 2018 11:49 pm
faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

Seronok main badminton ni , main tinggi2 syok 😄
ye ira memang seronok pon tapi kalau dah lama x main n then tetiba main fuhh rasa nk patah la jugak tangan ni :lol:

User avatar
faziaspec
Forum Moderator
Forum Moderator
Lans Koperal
Lans Koperal
Malaysia
Posts in topic: 7
Posts: 116
Joined: Mon Dec 17, 2018 12:10 pm
Mood:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: BADMINTON

Post by faziaspec » Tue Jan 01, 2019 12:25 am

Iskandar wrote:
Tue Jan 01, 2019 12:04 am
Nursahirah74 wrote:
Mon Dec 31, 2018 11:49 pm
faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.

Seronok main badminton ni , main tinggi2 syok 😄
hebat juga mereka main badminton kami nak main juga :geek:
haaa main la iskandar.. akak tak pernah nampak pon ko main badminton?

Iskandar
Ahli Forum
Koperal
Koperal
Malaysia
Posts in topic: 3
Posts: 175
Joined: Tue Dec 25, 2018 6:36 pm
Has thanked: 8 times

Re: BADMINTON

Post by Iskandar » Tue Jan 01, 2019 12:33 am

faziaspec wrote:
Mon Dec 31, 2018 9:31 pm
Badminton merupakan sejenis sukan menggunakan raket dan bulu tangkis yang dimainkan oleh sama ada dua orang pemain bertentangan (perseorangan) ataupun dua pasangan bertentangan (beregu), yang mana posisi pemain ialah bertentangan di dalam sebuah gelanggang empat segi yang dibahagikan oleh jaring. Pemain dapat memungut mata melalui pukulan bulu tangkis menggunakan raket mereka jadi ia dapat melepasi atas jaring dan jatuh di kawasan pihak lawan. Pukulan rali berhenti selepas bulu tangkis jatuh di atas lantai, dan bulu tangkis hanya boleh dipukul sekali bagi setiap sisi sebelum ia melepasi atas jaring.

KELEBIHAN BERMAIN BADMINTON :D
Sukan badminton sememangnya tidak asing lagi dengan kita di Malaysia sejak dari zaman anak-anak Sidek sehinggalah ke zaman kegemilangan hero kebanggaan kita, Datuk Lee Chong Wei. Badminton menjadi sukan yang di minati ramai tidak mengira peringkat umur. Ianya menjadi sukan kegemaran ramai kerana ia adalah sukan yang mudah untuk di pelajari dan seronok di samping dapat mengekalkan gaya hidup sihat. Jadi, mari kita lihat kelebihan berbadminton.


Mengurangkan berat badan

Berat badan boleh dikurangkan kerana kalori terbakar lebih 250 kalori dalam masa sejam. Lemak dibakar dan ini dapat membantu dalam mencapai berat badan yang ideal. Tapi ianya mestilah di turuti dengan penjagaan pemakanan.


Membentuk bentuk badan

Sukan badminton ini memerlukan banyak pergerakan seperti berlari dan melompat yang dapat meningkatkan lagi ketangkasan dan fleksibiliti badan anda. Ia dapat menguatkan bahagian kaki dan tangan anda. Keseimbangan badan juga akan meningkat dan otot anda akan bergerak lalu menghasilkan badan yang lebih terbentuk.


Kesihatan jantung

Pengaliran darah dalam badan boleh ditingkatkan dengan menaikkan kadar degupan jantung. Senaman kardio penting untuk jantung. Oleh kerana sukan badminton ini meliputi banyak pergerakan dan aktiviti, ia termasuk dalam latihan interval. Dengan melakukan senaman dan banyak terlibat dengan sukan, peratus untuk penyakit jantung adalah rendah dan rendah paras kolesterol.


Membuat anda gembira

Apa yang paling penting ialah aktiviti ini membuatkan anda berasa gembira dan boleh mengurangkan tekanan yang anda hadapi. Aktiviti sihat ini boleh di lakukan bersama keluarga dan rakan terdekat di samping dapat meluangkan masa berharga bersama mereka.
[/quote
SAYA SUKA MAIN BADMINTON TAPI SAYA TAK PANDAI MAIN BADMINTON TU LAH SAYA SURUH ORANG AJAR SAYA

User avatar
faziaspec
Forum Moderator
Forum Moderator
Lans Koperal
Lans Koperal
Malaysia
Posts in topic: 7
Posts: 116
Joined: Mon Dec 17, 2018 12:10 pm
Mood:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: BADMINTON

Post by faziaspec » Tue Jan 01, 2019 12:52 am

[/quote
SAYA SUKA MAIN BADMINTON TAPI SAYA TAK PANDAI MAIN BADMINTON TU LAH SAYA SURUH ORANG AJAR SAYA
[/quote]

ouhh lah yeke .. takpe2 jangan risau @N@Nursahirah74 kan ada boleh ajar ko main. betul tak ira... :mrgreen: ko kan pro main badminton

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Kolonal
Kolonal
Malaysia
Posts in topic: 30
Posts: 2505
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 15 times
Gender:

PINGAT

Re: BADMINTON

Post by Nursahirah74 » Tue Jan 01, 2019 1:51 am

faziaspec wrote:
Tue Jan 01, 2019 12:52 am
[/quote
SAYA SUKA MAIN BADMINTON TAPI SAYA TAK PANDAI MAIN BADMINTON TU LAH SAYA SURUH ORANG AJAR SAYA
ouhh lah yeke .. takpe2 jangan risau @N@Nursahirah74 kan ada boleh ajar ko main. betul tak ira... :mrgreen: ko kan pro main badminton
[/quote]

Insya Allah boleh jer , takda masalah
💕 Ara 💕

User avatar
nananazeri
Ahli Forum
Leftenan Muda
Leftenan Muda
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 31
Posts: 767
Joined: Thu Nov 22, 2018 10:33 am
Mood:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times
Gender:

Re: BADMINTON

Post by nananazeri » Tue Jan 01, 2019 2:04 am

Bila nk main badminton ye.. Rindunya nk main badminton Hahahahahahah
Nn🙈💜

Post Reply

Return to “Sukan”