Active Topics

SANTAPAN MINDA

Forum Khas Untuk Penghuni Dan Bekas Penghuni Rumah Nurul Iman

Moderators: zylajasmine, napisah

Post Reply
Matasepet
Ahli Forum
Mejor
Mejor
Negeri Selangor, Malaysia
Posts in topic: 11
Posts: 1627
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:25 am
Mood:
Has thanked: 7 times
Gender:

Re: SANTAPAN MINDA

Post by Matasepet » Wed May 01, 2019 3:06 pm

Paktam wrote:
Wed May 01, 2019 3:03 pm
zylajasmine wrote:
Wed May 01, 2019 2:59 pm
Nursahirah74 wrote:
Wed May 01, 2019 2:46 pm



Hermm..tpikan klau org tu xnk maafkan kesalahn kita 🤔🤔 mcm mna adkh itu urusan kita dngan Allah atau kita ?
sebenarnyakan.. manusia ni.. lama-lama hati depa tu akan sentiasa memaafkan orang lain.. lain lah kalau orang tu memang hati busuk hitam biru kuning hijo..
Contoh la.. Kalau kita ade buat salah..tk sempat mntk maaf.. Kita dosa kan
Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁
EVOS(Zxuan) 8-) :ugeek:

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 14
Posts: 3886
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 20 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by Nursahirah74 » Sat May 04, 2019 11:41 am

Matasepet wrote:
Wed May 01, 2019 3:06 pm
Paktam wrote:
Wed May 01, 2019 3:03 pm
zylajasmine wrote:
Wed May 01, 2019 2:59 pm


sebenarnyakan.. manusia ni.. lama-lama hati depa tu akan sentiasa memaafkan orang lain.. lain lah kalau orang tu memang hati busuk hitam biru kuning hijo..
Contoh la.. Kalau kita ade buat salah..tk sempat mntk maaf.. Kita dosa kan
Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁

Knape la tnya saya ...😅😅
❤️ara 🐼

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 128
Posts: 4318
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sun May 12, 2019 10:42 am

Matasepet wrote:
Wed May 01, 2019 3:06 pm
Paktam wrote:
Wed May 01, 2019 3:03 pm
zylajasmine wrote:
Wed May 01, 2019 2:59 pm


sebenarnyakan.. manusia ni.. lama-lama hati depa tu akan sentiasa memaafkan orang lain.. lain lah kalau orang tu memang hati busuk hitam biru kuning hijo..
Contoh la.. Kalau kita ade buat salah..tk sempat mntk maaf.. Kita dosa kan
Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁
salah yang macam mana
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
Nursahirah74
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Malaysia
Posts in topic: 14
Posts: 3886
Joined: Thu Nov 22, 2018 3:35 pm
Mood:
Has thanked: 20 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by Nursahirah74 » Sun May 12, 2019 2:11 pm

zylajasmine wrote:
Sun May 12, 2019 10:42 am
Matasepet wrote:
Wed May 01, 2019 3:06 pm
Paktam wrote:
Wed May 01, 2019 3:03 pm

Contoh la.. Kalau kita ade buat salah..tk sempat mntk maaf.. Kita dosa kan
Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁
salah yang macam mana

tak tahu tanya @paktam
❤️ara 🐼

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 12
Posts: 3542
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by Paktam » Sun May 19, 2019 11:16 am

zylajasmine wrote:
Sun May 12, 2019 10:42 am
Matasepet wrote:
Wed May 01, 2019 3:06 pm
Paktam wrote:
Wed May 01, 2019 3:03 pm

Contoh la.. Kalau kita ade buat salah..tk sempat mntk maaf.. Kita dosa kan
Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁
salah yang macam mana
Macam macam la salah.. Mengutuk, menghina,
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
Paktam
Junior Moderator
Junior Moderator
Brigadier General
Brigadier General
Negeri Perak, Malaysia
Posts in topic: 12
Posts: 3542
Joined: Thu Nov 22, 2018 9:21 am
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by Paktam » Sun May 19, 2019 11:17 am

Nursahirah74 wrote:
Sun May 12, 2019 2:11 pm
zylajasmine wrote:
Sun May 12, 2019 10:42 am
Matasepet wrote:
Wed May 01, 2019 3:06 pm


Ye kot ..tanye ustazah @Nursahirah74 😁
salah yang macam mana

tak tahu tanya @paktam
Dh bgtau dh
🙈 NI M€¥¥ NI 🙈

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 128
Posts: 4318
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat May 25, 2019 6:07 pm

Kenapa bila kita melihat alam ini hati kita menjadi tenang ?

Kerana alam sentiasa mengingati Allah. Begitu juga, apabila kita melihat wajah para ulama hati kita juga menjadi tenang kerana para ulama hati mereka sentiasa mengingati Allah.
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 128
Posts: 4318
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat May 25, 2019 6:07 pm

Ada sebab kenapa Allah tak bagi kita bahagia sekarang. Kita kena sabar.

Allah has better plan for us. Have faith.
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 128
Posts: 4318
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat May 25, 2019 6:08 pm

Jika dosa itu berbau, nescaya tiada siapa yang berani keluar rumah kerana busuknya dosa kita.

Tapi Allah tutup aib kita, Baiknya Allah.
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

User avatar
zylajasmine
Global Moderator
Global Moderator
Mejor General
Mejor General
Malaysia
Posts in topic: 128
Posts: 4318
Joined: Mon Nov 19, 2018 9:03 pm
Mood:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 78 times
Gender:

PINGAT

Re: SANTAPAN MINDA

Post by zylajasmine » Sat May 25, 2019 6:09 pm

Awak.. Janji ya. Kita sama sama usaha ke arah yang lebih baik.

Kalau saya lalai, tegur saya.
Kalau saya lupa , tegur saya.
Kalau saya salah, tegur saya.

😊


Tapi korang bukan nak saling menegur pun kan 😑😑😑
*❀﷽❀*
💖🌹ZylaJasmine🌹💖

Post Reply

Return to “Penghuni Rumah Nurul Iman”