Active Topics

Search found 279 matches

by napisah
Tue Sep 17, 2019 12:40 pm
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

sya panggil pokok ketumbit.. bagus utk batuk.. cara2.. ambik 2-3 helai daun, upar bersama kapur makan dan sapu di leher airnya , ulang 2-3 kali.. inshaallah batuk akan berkurangan.. https://i.ibb.co/R3BGdKR/FB-IMG-1568365097872.jpg picture hosting Madu pun boleh hilng kan batuk jugak kan Boleh.
by napisah
Fri Sep 13, 2019 5:05 pm
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

sya panggil pokok ketumbit.. bagus utk batuk.. cara2.. ambik 2-3 helai daun, upar bersama kapur makan dan sapu di leher airnya , ulang 2-3 kali.. inshaallah batuk akan berkurangan..
Image
picture hosting
by napisah
Thu Aug 29, 2019 10:10 am
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

Namanya rumput sambau.. Biasanya orang dok racun atau tebas buang je.. Sebenar kalu tak tahu kegunaan serta khasiat memanglah nampak tak berfaedah dan tak bermanfaat rumput ni. Sebab tu tahu dan paham bukan dok kat sijil dan seberapa jauh jarak tempat belajar dengan rumah. Alamaakkk melalut pulak k...
by napisah
Sat Aug 24, 2019 9:37 pm
Forum: Aktiviti Rumah Nurul Iman
Topic: Kenduri Kendara Kome / Makan-Makan
Replies: 314
Views: 19775
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Kenduri Kendara Kome / Makan-Makan

Nursahirah74 wrote:
Wed Aug 14, 2019 11:08 pm
nananazeri wrote:
Tue May 07, 2019 11:39 am
Ikasnow wrote:
Wed May 01, 2019 3:24 pm



haah , dah lama tak makan gula-gula kapas 😂 bila boleh makan lagi
Takpe la biar manis sikit hahaha


manis2 nanti gemok @nananazeri nak jadi gemok ke ?
Bukan gemuk..nanti kena kencing manis..hahahah
by napisah
Sat Aug 24, 2019 6:40 pm
Forum: Aktiviti Rumah Nurul Iman
Topic: Fun Park
Replies: 23
Views: 556
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Fun Park

Image
Muka tash garangnya..marah sapa tu.?
by napisah
Sat Aug 24, 2019 6:33 pm
Forum: Aktiviti Rumah Nurul Iman
Topic: Fun Park
Replies: 23
Views: 556
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Fun Park

zylajasmine wrote:
Sun Aug 18, 2019 2:58 pm
Nursahirah74 wrote:
Sun Aug 18, 2019 2:28 pm
zylajasmine wrote:
Sun Aug 18, 2019 11:35 am
Image


Empat orang ke lima orang 😆😆😆
ofcourse berlima heheh 😆😆
Rasa macam 6. Hahahah. Kan. Hahahaha
6 la.lg sorang kat belakang sekali tu ..hahahaha
by napisah
Sat Aug 24, 2019 6:31 pm
Forum: Aktiviti Rumah Nurul Iman
Topic: Fun Park
Replies: 23
Views: 556
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Fun Park

zylajasmine wrote:
Sun Aug 18, 2019 11:18 am
Image

Ada rasa gerun ke naik kapal ni. Nampak macam kedai kopi je. 🤣🤣🤣🤣
Tengok pun takut mcm mana nk naik..
by napisah
Sat Aug 24, 2019 6:27 pm
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

Namanya rumput sambau.. Biasanya orang dok racun atau tebas buang je.. Sebenar kalu tak tahu kegunaan serta khasiat memanglah nampak tak berfaedah dan tak bermanfaat rumput ni. Sebab tu tahu dan paham bukan dok kat sijil dan seberapa jauh jarak tempat belajar dengan rumah. Alamaakkk melalut pulak ko...
by napisah
Wed Aug 14, 2019 10:41 am
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

Nursahirah74 wrote:
Tue Aug 13, 2019 6:59 pm
napisah wrote:
Tue Aug 13, 2019 11:56 am
Image


klau aloe vera pun bole hilang kan jerawat kan :P
Boleh juga.
by napisah
Tue Aug 13, 2019 11:56 am
Forum: Pencegahan Penyakit
Topic: Nama ubat2 herba
Replies: 30
Views: 2375
Mood:
Gender:
Negeri Kedah, Malaysia

Re: Nama ubat2 herba

Image

Go to advanced search